جنگ کاخ سفید با کاخ سرخ روی سناریوی سوریه

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا از همکاری نظامی روسیه با دولت سوریه انتقاد کرده و استراتژی مسکو در سوریه را محکوم به شکست دانسته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مقام های غربی ظرف یک هفته اخیر چند بار به روسیه در مورد حمایت اش از دولت سوریه هشدار داده اند. روسیه اما می گوید که از دولت سوریه در برابر تروریسم و جلوگیری از بروز هرج و مرج و فروپاشی این کشور حمایت کرده است

باراک اوباما که در حضور یک گروه از نظامیان امریکایی سخنرانی می کرد، روسیه را متهم کرد که فعالیت های نظامی اش در سوریه در حمایت از دولت

آن کشور را افزایش داده. اوباما با انتقاد از همکاری نظامی روسیه با دمشق گفت: استراتژی مسکو در سوریه محکوم به شکست است. وی افزود، امریکا تلاش دارد به روسها بفماند که حمایت شان از بشار اسد اشتباه بزرگی است و این کار مانع حل سیاسی بحران در این کشور می شود.

ما تلاش می کنیم به روسها بفهمانیم که آنها نمی توانند به استراتژی شان در سوریه ادامه دهند و این استراتژی محکوم به شکست است. این کار می تواند برای ما در حل سیاسی بحران سوریه و بازگرداندن صلح در این کشور، مانع ایجاد کند.”

 رئیس جمهور امریکا در عین حال گفت، همکاری روسیه با دولت اسد، بر ماموریت مبارزه جهانی علیه داعش تاثیری نخواهد گذاشت. مقام های روس اما گفته اند، حمایت شان از دولت سوریه در برابر تروریسم و با هدف جلوگیری از بروز هرج و مرج در آن کشور است. لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیروز ضمن تایید اعزام مستشاران نظامی و ارسال سلاح به سوریه گفت: ما این همکاری ها را به منظور تقویت ارتش سوریه در برابر تهدید تروریسم ادامه می دهیم.  

بار دیگر می گویم که متخصصان نظامی ما در سوریه در آموزش نیروهای سوری و کمک با آنها در استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی فعالیت دارند. روسیه به منظور حفظ توان ارتش سوریه جهت مقابله با تهدید تروریسم، همکاری های نظامی اش را با آن کشور ادامه خواهد داد.”

مقام های غربی انتقادها از همکاری نظامی روسیه با سوریه را اخیرا افزایش داده اند. چند روز قبل وزیر خارجه امریکا و سران کشورهای بریتانیا و فرانسه از همکاری نظامی مسکو با سوریه انتقاد و از آن ابراز نگرانی کردند. روسیه متحد نزدیک دولت سوریه است و اخیرا منابع غربی گزارشهایی را در باره افزایش همکاری و حضور نظامی این کشور در سوریه به نشر رسانده اند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *